abercrombie-hollister-sztori
Magyarországon még kevésbé ismert brandek, ugyanis Abercrombie webshop, Hollister webshop is csak alig akad, mégis ezeknek a márkáknak van az egyik legizgalmasabb életútjuk a férfi divat történelmében.
Az, hogy ma már nálunk is vásárolhattok Abercrombie pólót vagy Hollister pulcsit, egy nagyon régre visszanyúló brand felépülésének köszönhető. Ismerd meg az egyik legsokoldalúbb divatcég sztoriját!


A sportcikkektől a Hollister webshop-ig

Az Abercrombie & Fitch története egészen a késő 1800-as évekig nyúlik vissza, amikor David T. Abercrombie megnyitotta az első boltját Manhattanben, New Yorkban. A szárnyait próbálgató, sporttermékeket árusító üzlet hivatalos megnyitásának pontos dátuma 1892. június 4-e. De manapság az Abercrombie webshop termékoldalairól és az üzletek polciaról vásárló ifjúság nem sokat tud a hosszú történelemről, amely emögött a ruhacég-óriás mögött áll.

A kezdetekről

Az Abercrombie & Fitch eredetileg csak Abercrombie Co. – azaz Abercrombie és Társa –  néven futott. Mr Abercrombie sportruházati cikkeket szeretett volna árusítani olyan jóízlésű vásárlóknak, akik a lehető legjobb minőségű ruhákat kívánták a szabadtéri programjaikon viselni. Aztán híres emberek kezdtek el seregleni az üzlethez, mint Earnest Hemingway, Amelia Earhart, Clark Gable, vagy Teddy Roosevelt.

1900-ban Mr Abercrombie bevonta egyik gyakori vásárlóját, Ezra Fitch-et az üzletbe. Ám a kapcsolatuk nem alakult jól, és végül elváltak útjaik. Mr Abercrombie továbbra is szabadidős felszerelést szeretett volna árulni sportembereknek, míg Mr Fitch úgy gondolta, ideje elkezdeniük több olyan terméket árusítani, amelyekre nagy volt a kereslet, nem csak a kirándulók, sportolók, de a tömegek körében is. A két férfi útja elég csúnyán vált el, és Mr Abercrombie a saját részesedését a cégből eladta Mr Fitch-nek. Ahogy a mondás tartja, így íródik a történelem.

sport abercrombie-and-fitch-logo

Abercrombie & Fitch: egy virágzó cég

Sokan a fiatalabb vásárlók közül úgy vélhetik, az Abercrombie & Fitch ruhák a fiatal nemzedéket célozzák meg, de ez nem mindig volt így. A vásárlók nagy része, akik ehhez a gyors ütemben sokasodó céghez társultak, javarészt még a lelkes kirándulók voltak, férfiak és nők vegyesen. Mr Fitch azonban továbbra is olyan módszereken dolgozott, amelyekkel új vásárlókat is az üzleteibe tudott vonzani – és ez az egyik oka annak, hogy 100 év elteltével, ma is népszerű a márka.

1909-ben Mr Fitch bevezetett egy katalógust, valamint a márka postai rendelésének az opcióját. Ez jelentősen segített abban, hogy szélesebb körökben is elterjedjen a márka.  Ahogy a cég híre egyre terjedt, az üzlet exponenciálisan növekedni kezdett, végül a legnagyobb sportruházatot árusító vállalkozás lett.

by-1939-af-was-the-greatest-sporting-goods-store-in-the-world after-50-years-the-company-started-to-see-sales-fall
Luxus és praktikum

1917-ben, amikor Abercrombie & Fitch üzletet nyitottak a Madison Avenue-n New Yorkban, a kínálat 12 emeletnyi helyet töltött ki. Például az alagsor a beltéri lövészet felszerelésének széles választékával dicsekedhetett, a földszint kültéri sportruházatot kínált, amelybe a gyep-sportok is beletartoztak; a nyolcadik emelet a horgász- és kempingfelszerelésnek adott otthont, és a tető tartalmazott többek között egy igazi faházat, amelyet Mr Fitch használt, mint helyi rezidenciát. Ez mind éles kontrasztot alkot a mai üzletek kinézetével, amelyek minden plázában megtalálhatók az Egyesült Államokban.

Mr Fitch visszavonul

1928-ban Mr Fitch visszavonult a vállalkozás vezetői posztjától. 1939-ben a vállalat logóján ez állt: ‘A legnagyobb sportcikk áruház a világon.’
Az 1960-as évek végén a cég anyagi gondokkal kezdett el küszködni, és csakhamar – 1977-ben – hivatalosan is csődbe ment. Egy másik sportáruház, az Oshman’s, is tárgyalt az Abercrombie & Fitch-csel, miközben nekik is gondjaik voltak a márkájuk eredetiségével és ugyanúgy küszködtek a piacon.

hollister-webshop

A Limited a megmentő

1988-ban a Limited Brands szerezte meg az Abercrombie and Fitch-et.
A Limited Brands híres a sikertörténeteiről, mint a Victoria’s Secret, a Lerner New York, az Express és az Henri Bendel. Michael F. Jeffries-t választották meg a részleg fejének. Az ő ötlete az Abercrombie & Fitch márkájának visszahozatalára az volt, hogy “sercegjen a szextől”. Ez egy monumentális fordulatot jelentett az eredeti koncepcióhoz képest, amelyet Mr Abercrombie és Mr Fitch gondoltak ki a vállalat számára. Mr Jeffries tervei a tinédzsereket és az egyetemistákat célozták meg.

Az új marketing-stratégia működött, és elkezdtek felbukkanni az üzletek az Egyesült Államok sikkesebb plázáiban. A cég élvezte az újdonsült sikerét, de még mindig bizonytalanok voltak a kinézetüket és az üzleteik jellegét tekintve. Az 1990-es évek elején a vállalat visszatért a gyökereihez a boltok külsejét illetően. Az új arculatot “kenu”-nak nevezték el, a fülkés kirakatra gondolva. Emellett elkezdtek kiadni egy ún. “magalógust”, a magazin és a katalógus keverékét. Ez termékreklámokat és cikkeket is tartalmazott.

michael-jeffries-transformed-af-into-a-teen-store-that-sizzles-with-sexabercrombie-and-fitch_2-620x418

A bővítés folytatódik

2000 óta az Abercrombie and Fitch történelme egyre inkább felfelé ível. A vállalat új ruhamárkákat dobott a piacra, mint a Hollister Co. -t, a Ruehl No. 925-ot és a Gilly Hicks-et.
Közülük a Hollister márka a legsikeresebb, amely trendi, az Abercrombienál is fiatalabb korosztályt megcélzó ruháival villámgyorsan betört a piacra.
2007 márciusában a cég megnyitotta első üzletét Londonban. Az első hat órában több, mint 280 000 dollár volt a profitja ennek az úttörő boltnak, jelezve a vállalat töretlen sikerét mind az Egyesült Államokban, mind külföldön.

Hollister és Abercrombie üzletek világszerte:

hollister-uzlet hollister-bolt hollister-aruhaz Abercrombie-Fitch-uzlet hollister abercrombie-bolt

Szeretnél ingyenes stílustippeket kapni? Megtudni, hogy mit-mivel viselj, hogy színben passzoljon?
Vagy egy 11 lépéses tipplistát arról, hogy hogyan öltözködj úgy, hogy magasabbnak tűnj?
0% uncsi maszlag, 100% gyakorlati tanácsok. Részletek itt.

Szerző Offenbecker József